JR Bredde: Ut i ødemark, thaiboksing og danse med hinduer

Etter vi kom hjem fra utflukt 1, så tok vi en dag i sentrale Bangkok. Den ble brukt til å se templer, templer og templer. På ettermiddagen opplever vi asiatisk vær, da det går fra sol til regn på 10 sekunder. Det virkelig pøset ned. Mange forsøkte å finne tak, men med mange på samme sted ble en del av oss stående ute i monsunregnet 😉

Vi bodde helt herlig. Her fra utendørsbassenget med panoramautsikt fra 14 etasje!

Dagen derpå så splittet vi oss. Rundt halvparten valgte vestlig kultur (aka kjøpesentre), mens den andre halvparten ble med meg i utkanten av Bangkok. Der besøkte vi Master Toddy, en kjent utøver av Thai Muay. Vi tok et grunnkurs i thaiboksing, og du verden så slitsomt det var. Det som kom som en positiv overraskelse var at mye sitter mentalt. Vi ble drillet grundig i konsentrasjon.

Magnus Wik med en hook (undertegnede får juling i bakgrunnen)

Dagen etter treninga ble vi invitert ringside på stevne!

Etterpå så gjorde vi noe som vi kommer til å huske lenge etterpå. Vi ble anbefalt av Master Toddy å besøke en lokal nabodame som drev «restaurant». Her kan dere alle se fasilitetene:

Så enkelt du får det. Her spiste vi, og maten var av det bedre vi spiste!

Jeg trur nok gutta husker dette. Kjøkkenet var primitivt, bordene falleferdige. Men maten var veldig god. Ekte thaimat, og gutta fikk seg nok en real venstrehook av en øyeåpner! Er slike øyeblikk jeg ønsker å skape for gutta!

Vi skulle egentlig reise til Ko Samet, men regnvær ødela for hensikten med turen. Så det ble Pattaya i stedet. En by der mafia har herjet, og generelt kan kalles for et glorifisert syden. Så vi var der kun for 1 dag, uten å overnatte. Det ble bading, jetski og annen moro. Alt innenfor lovlige former.

Så på nest siste dag sto Lumpini Stadion for høydepunktet! Det er en av de større boksestadionene i Asia, og enn mer ekte genuin Thai-opplevelse skal man lete lenge etter. Her var det vi, og 3000 thaifolk som fanatisk veddet på alt som kunne veddes om. Det var som å være statist i Rambo 2.

Her kan bilder av publikum, kamper og en bokser sees:

Klart for kamp fra våre gode plasser ringside!

Ivrig fans!  Helt nydelig stemning

Ivrig fans! Helt nydelig stemning

Vi kom tett innpå. Fantastisk

De to siste dagene ble brukt til både shopping, se severdigheter vi til da ikke hadde rukket og vi rakk også å komme rett inn i en hinduistisk markering. Det var folk overalt, trangt, mye lukt og glede!  Folk danset, ga oss gratis mat og var så befriende imøtekommende!

Her ser vi en av bodene vi passerte:

Vi kom rett opp i denne markeringa. En gigantisk folkefest!

Turen var vellykka på de fleste fronter. Gutta var som alltid lette å ha med å gjøre. Noen lurer på om det er naivt å ha med 17 ungdommer til Thailand/Kambodsja med en voksen (om jeg kan kalles det). Disse guttene gjør den frykten til skamme, for når selv Pattaya-besøk går uten problemer, da viser det at dette er gutter Bærum skal være stolte av!

Neste års tur skal toppe denne Thailand-turen, men da må jeg gjøre en god jobb. For dette ble minner for livet!