Jr 3: Myk landing, varmt og godt!

Så altfor tidlig en mandags morgen var vi klarer for årets høydepunkt: USAtur. Nærmere bestemt DC og omegn. Alle klarte å stå opp, evt aldri la seg. Avhengig av planlegging og inntak av energidrikke.

Selve reisen over «dammen» gikk fint. Vi ble hentet i bestillte Shuttle-busser og ankommer hotellet trøtte litt utpå ettermiddagen. Vi holdet oss i nærområdet mandag ettermiddag og kveld.

DAG 2: Så etter en tidlig kveld, var vi forbausende raske på tirsdag morgen. Frokost spises, så ut på dagens eventyr. Som var Georgetown. En moderne og trendy bydel. Et av de rikere strøkene i hele byen, og det syntes på butikkene og bygningene. Vi stakk også innom det kjente universitetet, og kom så nære, så nære, en forelesning i Dataanimasjon eller sosiale rettigheter under Reagan.

Georgetown University

På kvelden splittet vi oss i to grupper. Noen dro hjemovesr, mens vi andre dro til Lincoln Memorial «by night». I mørke er det fantastiske bildemuligheter, dessverre funker ikke fotoapperatet mitt enn så lenge.

Felles middag på en lokal mexikansk restaurant. Så ble det kvelden ca kl 22.

Man blir sliten av to grunner. Vi går mye, ca 15-16 km. I over 30 varmegrader. Så selv om det å kjenne sol er herlig, så er det uvant.

DAG 3: Langt, og lengre enn langt. Vi dro i 10-tida, ut for å gå The Mall. Som ikke er noe kjøpesenter, men strekningen fra Kongressen til Lincoln Memorial og til det Hvite Hus.

Lincoln Memorial

I 35 (!!) graders varme ble dette en kraftanstrengelse av de sjeldne, men vi klarte det. Dog skal det sies at når vi var ved endestasjon Hvite Hus, så stengte de området uten at de hyggelige, men bestemte, Secret Service ville si noe mer.

Gutta på Air and Space museum

Så da ble dagen noe forkortet, og gutta fikk fri på ettermiddagen. Som visstnok ble brukt til ukritisk shopping.

I morgen venter Hvite Hus på nytt, så park. Så kino og amerikansk fotball.