Hvordan holder vi treningsmoralen oppe i disse Corona-tider?

Trenerne setter opp egentreningsprogram og spillerne publiserer bilder på Spond for å oppmuntre hverandre, slik ivaretas motivasjonen til å holde formen ved like i når all fellestrening er uaktuelt.

Styrketrening, løpetur og trappeløp er blant det som egner seg best for egentrening

Det er viktig å passe på formen og holde moralen oppe i troppen, og det har ført til at Hovedtrener for Kvinner A/B Tommy Johnsen har oppfordret spillerne til å ta bilder av hvor de utfører egentrening og legge dem ut på Spond for å gi hverandre en ekstra dytt.

– For en gjeng, dere er rå og inspirerende! Dette var lagkaptein Arielas reaksjon da hun så alle bildene som strømmet inn fra lagvenninnene på treningsappen Spond i løpet av søndag. (Se bildet over)

– Jeg vil påpeke viktigheten av egentrening i den perioden vi er i, for heldigvis så kommer vi tilbake til normalen igjen, slår Tommy J fast. Vi starter første trening etter denne perioden med IR test for å se hvem som holder seg i gang, og klarer å opprettholde og bedre den formen som er i dag.

Vi ønsker alle spillere i klubben lykke til med egentreningen i denne meget spesielle situasjonen, og så gleder vi oss til å kunne starte opp som normalt igjen. Det er i tider som dette vi virkelig lærer å sette pris på idrettens verdier om glede, samhold og utvikling!