Hennings treningstips i Coronatiden- del 2:

Her følger flere forslag til øvelser som er tilpasset gjeldende retningslinjer

1, OPPVARMING Del inn i 2 og 2.

En på sidelinjen og den andre 3-4m ovenfor. Kjør øvelser over til motsatt side og tilbake. Feks den ene rygger å legger igjen ballen mens den andre slår pasning. (Motsatt på vei tilbake). En kaster og den rettvendte jobber med nikking, volley , halvsprett osv. Her er det bare å variere.

2, PASNINGSØVELSE Del inn i 4 og 4 på en rett linje.

Ca 10m mellomrom mellom hver spiller. Vi kaller dem spiller 1,2,3,4. Varier mellom forskjellige pasningsmønstre. 1 til 2 tilbake til 1 som slår opp på 3 som legger igjen på 2 som slår over til 4. Neste runde begynner 4 og vi kjører identisk tilbake. (bytt spillere i midten etter en stund) 1 til 3 i luften som legger ned ballen til 2 som slår over til 4. (samme tilbake) 1 til 2 som slår på et touch til 3 som legger igjen på 2 som slår til 4.( Her må spillere i midten møte i vinkel for å ha muligheten til å spille fremover på 1 touch) 1 til 2 som vender og spiller til 3 som vender og spiller til 4. (jobb med forskjellige vendinger) Bytt spillere i midten så alle er igjennom det samme

3, AVSLUTNINGER 1, Del inn i 2 grupper.

Gruppene avslutter i hvert sitt mål. Begynn 5 meter fra stolpen langs dødlinjen. Før ballen gjennom kjegler i 10 meter retning midtbanen. Plasser en kjegle 10 meter ovenfor kjeglene. Vend rundt den så man er på vei tilbake mot målet. Sett en markør ca 15 meter fra målet. Drible forbi den og skyt på mål. ( uten keeper plasserer man markører 1-2m fra hver stolpe)

Dele inn i 2 lag. 1 person fra hvert lag steller seg 5m ut fra hver sin stolpe med ballene.(på dødlinjen) disse skal serve lagkameratene med baller på tvers av boksen. Varier mellom avslutning på 1 og 2 touch og pasninger i luft eller langs bakken.(bytt etter avsluttet runde) Bytt side etter at et lag har klart å score 10 mål. Bytt server mellom hver runde. Husk å holde 2 meter avstand i køen. Er det få på trening tar man bare en side. Trener kan slå pasninger.

På denne øvelsen kan man plassere en firkant der man avslutter. Målet er å dempe å skyte inne i firkanten. Størrelsen på firkanten avhenger av ferdighetsnivået på laget. Køen blir på hver side av firkanten.

—Marker avstand i køen med kjegler.—

Lykke til og god økt!